HTML

együnk valamit

receptek,leírások,tuti kaják

Friss topikok

  • progizmo: Helló! Köszi a receptet! Egy kérdés: nem szárad ki a tészta túlságosan? Eddig próbáltam kukorical... (2011.07.04. 19:44) Tortilla vagy Nachos?

Linkblog

Archívum

Káposztás pacal cserépedényben

2009.06.18. 09:35 agi76

 

Káposztás pacal cserépedényben
 


Hozzávalók 8 személyre:


- 2 kg finom liszt
- igény szerint élesztő
- 1 evőkanál
- 1/2 dl tej
- igény szerint kristálycukor
- igény szerint víz
- igény szerint kacsazsír
- ízlés szerint kömény
- ízlés szerint fokhagyma
- ízlés szerint tejföl
- igény szerint kolbászhús

Káposztás pacal cserépedényben
- 1 kg pacal
- 80 dkg savanyú káposzta
- 1/2 kg főtt, füstölt tarja
- 25 dkg sertésbőr
- 4 dl száraz fehérbor
- 1/2 liter paradicsomlé
- 1 fej káposzta
- 20 dkg kukoricadara
- 1/2 kg kolbászhús
- ízlés szerint babérlevél
- ízlés szerint
- ízlés szerint feketebors
- ízlés szerint borsikafű
- ízlés szerint pirospaprika
- ízlés szerint tejföl


Majdnem hamuban sült cipó, lepény meg bodag
Legelőször is kenyértésztát készítettem: kis cukrozott tejben megfuttattam az élesztőt, hozzákevertem a
liszthez, sóhoz, és annyi vizet adtam hozzá, hogy a dagasztás közben a tészta elváljon az edény falától. Jó
félórányi kelesztés után a tészta negyedéből kis cipót formáztam, a többiből gyerekökölnyi részeket szaggattam.
További félórás kelés után a cipó mehetett a kemencébe, a jókora pogácsányi tésztákból pedig kézzel széthúzogatva lepényeket készítettem. Néhányat bekentem kacsazsírral, megszórtam köménnyel, és
mikor kisültek, zúzott fokhagymát meg tejfölt tettem rájuk. A bodaghoz a lepényeket a káposztás pacalnál
használt kolbászhússal töltöttem meg, majd kemencében fél óra alatt kisütöttem. Önmagában, de köretként is finom eledelek.

Káposztás pacal cserépedényben
Még az Őrségben vettük az ott bográcsnak hívott, országszerte inkább káposztás edényként ismert fedeles, mázas, jó 6-8 liter űrtartalmú cserepet.
Nos, ezt vittem most Noszvajra. Azon gondolkodtam, mi lenne, ha két hagyományos magyar ételalapanyagot vegyítenék: nem nagyon hallottam még, hogy a pacalt sokan kevernék savanyú káposztával. Az edény alját megterítettem a savanyú káposztával (nem volt
sós, így nem kellett kimosni), erre raktam az előzőleg babérral, borssal, kis sóval megpárolt, csíkokra vágott pacalt (lehet venni fűzésre kész, fagyasztott kiszerelésben is), rá a centi vastagra szeletelt disznóbőrkét és a felkockázott, füstölt húst. A kukoricadarával jól elkevertem a kolbászhúst, s megtöltöttem az előzőleg megpárolt édeskáposztaleveleket. Az így elkészített gombócokból
egy sort raktam a cserépbe. Következett egy kis borsikafű, egy evőkanálnyi őrölt paprika, majd megint savanyú káposzta, pacal, bőrke, töltött káposzták,
és így tovább, míg az edény meg nem telt. Ráöntöttem a bort, a paradicsomlevet, és annyi vizet, hogy az
agyagbogrács majdnem tele lett. Az edény fedelét rátettem, s ment az egész a kemencébe. Két óra alatt elkészült az egytálétel. Tálaláskor ki-ki ízlése szerint locsolta meg tejföllel.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mitegyunk.blog.hu/api/trackback/id/tr681192640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása